Jump to content
Find Professionals    Deals    Get Quotations   Portfolios
Sign in to follow this  
guojiawen

Our Dream Home @ Woodlands Meadow

Recommended Posts

HAHA i thot it looked quite happy.

when u received the HLE, and gotten it approved, it will be very fast alr!

meanwhile, u can start shopping for furniture first :D

haha no worries. btw i just realised the icon :rolleyes: is named as rolleyes. no such intention.. so don't be mistaken! :yeah:

and yes, key collection! now look out for HDB letter for application of HLE first :wub:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Looking for good contractors? Click here for your request

OH YA. haha cos urs is a mirror image of mine. so i mistaken the MBR as living room .. which doesn't hv the additional windows

hahaha now then i realise ur living rm is the left side. so sorry abt tt! LOL ...

hope you collect ur keys soon so everything can start falling into place :rolleyes:

haha no worries. btw i just realised the icon :rolleyes: is named as rolleyes. no such intention.. so don't be mistaken! :yeah:

and yes, key collection! now look out for HDB letter for application of HLE first :wub:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OH YA. haha cos urs is a mirror image of mine. so i mistaken the MBR as living room .. which doesn't hv the additional windows

hahaha now then i realise ur living rm is the left side. so sorry abt tt! LOL ...

hope you collect ur keys soon so everything can start falling into place :rolleyes:

Hello! *big wave to fellow neighbour*

I just double checked, it's the correct floor plan, coz have the 2 additional window in living room :rolleyes:

Hope to see you around and all the best for your reno too!

I'm still eagerly waiting for keys now.. :dribble: LOL.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

great deal you have! I think its very cheap since it includes all the elects and aircon....

n yes, we r from the same estate. tts so coincidence! :dribble:hope to cya ard, and smooth sailing in reno! :lol:

oh btw, the floorplan u uploaded is a 4 room.....

Hello! *big wave to fellow neighbour*

I just double checked, it's the correct floor plan, coz have the 2 additional window in living room :rolleyes:

Hope to see you around and all the best for your reno too!

I'm still eagerly waiting for keys now.. :dribble: LOL.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Documenting the process we took for our choice of ID.

Key things we looked out for in order of importance

1. Cost taking into consideration workmanship

- bo bian since reno is expected to cost quite a bit

2. How comfortable we were relating to him/her

- very impt since we need to relay our hopes & expectations for at least 2mths for the reno period, and even before & after e reno

3. Experience and responsiveness of the ID

4. Portfolio

After contacting 15 different companies (realised it's this many only when i traced through my email archives!) with what we hope to do and our budget in Oct 2013, we waited for the responses.

Am not going to list down all of them here, but we had to send reminder to at least 5 of them before they replied (i think a few never did reply). Maybe at that point our project was still 1/2 a year to getting keys and they were busy with projects on hand. But non or slow responsiveness is a big no no for us. Even a few who replied within a week, but failed to follow up promptly after our follow up questions was also struck off our choice. If cannot even reply emails, how to trust in handling the entire renovation that stretch over two months? If MIA will be worse. Maybe this is why we had an easier time shortlisting. We eventually met up with only 6 IDs.

So a point to note for new homeowners, if possible (and can curb excitement), try not to request for quote too early. Busy big ID firms will not reply as our project is not on their priority. Plus if it just happen to be a busy period, their responses will be delayed and result in negative impression as well. But then again, if they can manage their projects and time well, I don't see why replies cannot be prompt. Really depends on how much importance we place on responsiveness I guess..

The 6 IDs we shortlisted (again w/o names as it can be sensitive - can PM me to ask if really keen) are as below:

ID #1

Did up the house of my husband's friend and my ex-colleague.

Cost was reasonable

Highly raved in renotalk forum

Experienced

Informed us when he is busy and when he can reply us (to prevent misunderstanding of slow responsiveness)

Reason for dropping: Charges GST. Which is a 4 digit amount for the amount of reno we had to do.. Otherwise we would have engaged him.

ID #2

Prompt in replies for all emails

Cost was reasonable

Only in the field for 2 years

No 3D drawings (As a form of saving cost for us. To pay if we want them)

Reason for dropping: Met up as we were impressed with the responsiveness. However, lack of experience and concerns about lack of 3D drawings made us decide to drop this ID.

ID #3

Prompt in replies for emails

Cost was on the higher end but providing BLUM hinges

More than 5 years of experience

Sales talk and try to "upgrade" what we originally wanted to do but is a friendly chap

Reason for dropping: Higher cost when compared to other IDs for the same amt of work required. Suay things happened both times after we met this ID (I know this is not his fault.. but I am pan dang.. so.... dropped him).

ID #4

Prompt in replies for emails

Cost also on the higher end but providing BLUM hinges

Soft spoken (worried about him handling workers under him)

Less experienced than the other IDs

Also a friendly chap

Reason for dropping: Higher cost when compared to other IDs for the same amt of work required. Soft spoken and we are afraid he cannot manage the workers under him.

ID #5

Prompt in replies for emails

Cost is reasonable but shot up after we changed a few things

About 2 years experience in the field

Reason for dropping: Lack of experience and can't really click.

ID #6

The ID we selected

Though not v responsive over email, whatsapp replies have always been prompt (so what i do is whatsapp to update whenever i emailed to ensure email is well received)

Over 30 years of experience in the field as their parents started out as a carpentry company

Brothers ventured out to do interior design, but carpentry work is in house by parent company

Both very hands on individuals

Reasonable quotation and good workmanship

Flexible with requests (even with areas like payment terms - likely as they own the company)

Recommended by a fellow neighbour from our FB estate grp

So far, everything is good. Only con is there's not much online reviews I can find, so it's up to individual's comfort level to engage them.

Hope my review help for those who are looking for your IDs at the moment!

Will continue to update my experience with my current ID. Have already emailed him my preferred choice of carpentry colour and wall paint colour. So the next step is to wait for the 3D designs. Really can't wait! =D

Edited by guojiawen
 
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

great deal you have! I think its very cheap since it includes all the elects and aircon....

n yes, we r from the same estate. tts so coincidence! :dribble:hope to cya ard, and smooth sailing in reno! :lol:

oh btw, the floorplan u uploaded is a 4 room.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

28k with aircon??? Wow!!

Hi Sappyd, yup the cost includes air con. But i already opted for HDB tiles and doors, so those were not included in our quotation :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw realised i missed this out in the above post.

For all the carpentry work, it comes with white internal PVC (unless otherwise stated), ABS trimming and soft closing hinges (non-branded).

So if looking for BLUM hinges, cost may differ quite a bit. Don't think they are registered company for BLUM system as well.

HTH!

 
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Though my keys are not here yet, there's helpful neighbours in our estate FB page who already uploaded pics. So took from theirs to share first ;)

I took HDB's tiles and doors (hope they don't make me regret). So my house should be 95% identical to what my neighbour uploaded.

Living Room

Living Room

Kitchen

Kitchen

Kitchen 2

Service Yard

Service Yard

Service Yard 2

Bomb Shelter

Bomb Shelter

Corridor to bedrooms

Corridor

Bedrooms

Bedroom 1

Bedroom 2

Toilet

MBR toilet

Reason I say hope HDB don't make me regret getting the tiles and doors from them? My ID shared when checking the flooring for another neighbour who engaged him, a large number of tiles in the middle of the living room was jutting out pretty badly. In the end my neighbour had no choice but chose to overlay with new tiles, adding on another 5k on top of what was paid to HDB for the tiles. But again, he did mention that he seen another unit without such a problem. So we're crossing our fingers really tight that our unit is done swee swee!

Edited by guojiawen
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I think the quote is reasonable

Hope to see the updates of the house when it start.

Good luck.

Thanks Songz.

You are renovating your house soon too right? All the best and wishing you smooth reno too!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi, your quotation looks really reasonable especially including the sys 4 aircon and electrical works... don't mind sending me your detailed quotation with breakdown to shaowei14@gmail.com?

Would really appreciate it as my 5 room is also coming and I need to find a good package for my house. Thank you and have a smooth reno!

Hi Shaowei,

Just emailed you :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

When is your expected key collection? so you actually chose and signed with an ID before collecting your keys.

Hi cocobliss,

We are expecting to collect keys no later than March 14. Actually for our estate, blks A to D have already collected their keys. My blk is E. So it shouldn't be too far off.

Yup we chose and signed with an ID before collection of keys, but our ID did share that measurements may change and he will deduct or add according to the per ft cost he quoted us :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×